Grownlearnt Secrets

We zijn allemaal bezig met het vinden van manieren om onze budgetten te rekken en geld te besparen als het gaat om brandstof. De prijs van brandstof is niet zo vriendelijk voor de gemiddelde automobilist als het is voor de meeste andere industrie├źn; bovendien de prijs van brandstof is voortdurend stijgende plus de kredietcrisis heeft ons in een staat waar we allemaal op zoek naar manieren om de beste deal voor zowel zak en auto te krijgen.

Een van de meest verwaarloosde gebieden waar u geld aan kunt uitgeven om brandstof te besparen is dodehoek- en zijmarkeringtechnologie. De dodehoek- en sidemarker-technologie is een belangrijk gebied geworden omdat is gebleken dat de talrijke ongevallen en incidenten op onze wegen regelmatig worden veroorzaakt door degenen die te dicht op andere voertuigen rijden.

Na verloop van tijd is de normale menselijke reactie op een situatie die een auto van snelheid en richting doet veranderen, wegkijken of van richting veranderen. Dit laat de bestuurder niets anders over dan af te remmen of zelfs te remmen omdat de auto misschien in een ongewenste richting gaat. Waar het om gaat als auto’s te dichtbij komen, is het feit dat er altijd een risico bestaat dat een andere auto te dichtbij komt en het slachtoffer wordt van een ongeval.

Bij dodehoek- en zijmarkeringstechnologie is het belangrijk te bedenken dat de spiegels zo zijn ontworpen dat er een minimum aan ruimte is tussen de auto en het (de) andere voertuig(en) en dat de meeste koplampen en nummerborden zo zijn ontworpen dat de exacte afstand tussen de auto en andere objecten wordt benadrukt, zodat de bestuurders dit gemakkelijk kunnen zien.

Het idee achter het gebruik van dodehoek- en zijmarkeringtechnologie is om het voor de bestuurder gemakkelijker te maken de auto’s te zien die zich daadwerkelijk naast hem bevinden en hem te helpen op situaties te reageren. Als bijvoorbeeld een auto van achteren komt en u nu in de dode hoek inhaalt, kunt u dit met uw spiegels zien en kunt u naar de kant gaan.

 

 

Het zal het ook gemakkelijker maken voor de andere auto als er een risico op een botsing bestaat, dus de dodehoek- en zijmarkeringtechnologie zal hen helpen veiliger te worden op de weg. Als een auto bijvoorbeeld uit een oprit is getrokken, kan dat een signaal zijn dat de bestuurder op het punt staat van rijstrook te veranderen. De plotselinge actie van het dichtrijden van het gat veroorzaakt door de gekruiste rijbaan zal de bestuurder ertoe brengen in zijn of haar spiegels te kijken en mogelijk het andere voertuig te missen. Het is dan aan de bestuurder van de inhalende auto om instructies te schreeuwen naar de bestuurder van de auto die nu aan het inhalen is. Deze actie zal ervoor zorgen dat de bestuurder van de inhalende auto langzamer gaat rijden en probeert een veilige afstand tot de andere auto te bewaren.

Het is om deze redenen dat de dodehoek- en zijmarkeringtechnologie werd ingevoerd. Je zult altijd iemand horen zeggen dat dodehoektechnologie niet werkt. Dat komt omdat de technologie niet nauwkeurig is getest. De reden dat het wel werkt, is dat het nachtzicht van een bestuurder uitsluitend wordt getraind op zijn rijervaring en wat hij kan zien. Nieuwe bestuurders moeten wennen aan de duisternis van de nacht en de afleiding van het rijden, met onervaren bestuurders zal geclassificeerd maken als ze zijn opgeleid om witte lijnen te zien op een zwarte weg ‘s nachts actie en reactie zal moeilijker te bereiken.

Wat gebeurt er wanneer een nieuwe bestuurder een nieuwe set spiegels neemt en begint te denken dat hij beter kan zien? Het laatste wat ze willen is een bocht of een verkeersbord verkeerd inschatten. Hun comfort in het donker is een belangrijke factor in wat ze zullen zien. DeMichelin gids zal hen helpen bij het ori├źnteren en opleiden.